කාලෙ වැය වුණොත්, ආයෙ ඒ කාලය ගන්න බෑ කියලා අපි දන්නවනෙ? හැබැයි කාලය හරි විදියට ආයෝජනය කලොත් නිකන්ම වැය වෙන්න තිබුණ කාලයෙන් උපරිම ප්රයෝජනයක්, වාසියක් ගන්න පුළුවන් කියලා අපි දන්නවා.
හැබැයි මෙන්න මෙහෙම ප්රශ්නයක් තියෙනවා. හැම කෙනෙක්ටම, හිතපු ගමන් කාලය වැදගත්, වටිනා දේකට ආයෝජනය කරන්න බෑ. ඒක හරියටම කරන්න ඔයාට Skill එකක් තියෙන්න ඕන.
ඒ Skill එක තමයි Time Management එහෙමත් නැත්තම් කාල කලමණාකරණය.
අපි අපිට තියෙන කාලය එක එක දේවල්වලට වැය කරනවනේ. අන්න ඒ විදියට කාලය වැය කරලා අපි අවධානය දෙන දේ තියෙනවනේ, ඒක තමයි ඔයාව ගොඩනගන්නෙ. සාර්ථක මිනිස්සු තමන්ගෙ සාර්ථකත්වය ළඟා කරගෙන තියෙන්නෙ තමන්ගෙ කාලය හරියට Manage කරගත්ත හන්දා.
හැබැයි මෙන්න මෙහෙමයි.
සාර්ථක මනුස්සයෙක්ට වගේම සාමාන්ය මනුස්සයෙක්ට ලැබෙන්නෙත් පැය 24ක කාලය තමයි එක දවසකදි. ඉතින් කෙනෙක් සාර්ථක වෙන්නෙයි, තව කෙනෙක්ට එහෙම නොවෙන්නයි හේතුවක් නෑ නේ?
උත්තරේ තමයි Time Management.
ඉතින් අපි අද මේ Article එකෙන් ඔයාලා එක්ක බෙදාගන්න යන්නෙ කාලය කළමනාකරණය කරගන්න ක්රමය 7ක් ගැන.මේ ක්රම 7 පාවිච්චි කරලා අපි බලමු කොහොමද ඔයාලගෙ Time එක හරියටම Invest කරගන්නෙ, Manage කරගන්නෙ කොහොමද කියලා.
අපි හැමෝටම තියෙනවනෙ අපේම කියල Rhythm එකක්. මොන දේ කරන්නත් කළින් අපි අන්න ඒ අපේ Rhythm එක Identify කරගන්න ඕන.
උදාහරණයක් විදියට ගත්තොතින් කෙනෙක් ඉන්න පුලුවන් උදේ වරුවෙ තමයි හොඳටම Energy එක දාලා වැඩ කරන්න පුළුවන්. තව කෙනෙක්ට හොඳටම Focus කරලා වැඩ කරන්න පුළුවන් වෙන්නෙ රෑට. හැබැයි ඒ වෙලාව වෙනස් වුණාට ඒ වෙලාවෙදි අපි කරන දේට Full Focus එක දීලා තමයි වැඩේ කරන්නෙ.
අන්න ඒ Full Focus එක දීලා ඔයාට වැඩ කරන්න පුළුවන් වෙලාව තියෙනවනේ, ඒ වෙලාවෙ කාලය ඔයා හරියට කළමනාකරණය කරගත්තොත් ඔයාට සාර්ථක වෙන්න පුළුවන්.
ඔයා මොනවා හරි දේකට වැඩ්ඩෙක් වෙනවද කියල තීරණය වෙන්නෙ ඔයා ඒ කරන දේට දෙන අවධානයේ තියෙන ප්රබලතාවය මත. ඉතින් ඔයා මෙතනදි කරන්න ඕන ඔයාගෙ rhythm එකට සෙට් වෙන වෙලාව ඇතුළත ඔයා කරන වැඩවලට, ප්රබලම අවධානයක් යොමු කරන එක.
Time Blocking කියන්නේ මෙන්න මේ වගේ දෙයක්.
“මම හෙට පැය දෙකක වෙලාවක් වෙන් කරනවා, Simple Books Youtube Channel එකේ Watch a book Videos 5ක් බලන්න” මේ විදියට අපි ඉස්සරහට එන යම් කිසි දෙයක් වෙනුවෙන් කාලය කල්තියාම වෙන් කරගන්න Method එක තමයි අපි Time Blocking කියලා හඳුන්වන්නෙ.
කාලෙ වැය වුණොත්, ආයෙ ඒ කාලය ගන්න බෑ කියලා අපි දන්නවනෙ? හැබැයි කාලය හරි විදියට ආයෝජනය කලොත් නිකන්ම වැය වෙන්න තිබුණ කාලයෙන් උපරිම ප්රයෝජනයක්, වාසියක් ගන්න පුළුවන් කියලා අපි දන්නවා.
හැබැයි මෙන්න මෙහෙම ප්රශ්නයක් තියෙනවා. හැම කෙනෙක්ටම, හිතපු ගමන් කාලය වැදගත්, වටිනා දේකට ආයෝජනය කරන්න බෑ. ඒක හරියටම කරන්න ඔයාට Skill එකක් තියෙන්න ඕන.
ඒ Skill එක තමයි Time Management එහෙමත් නැත්තම් කාල කලමණාකරණය.
අපි අපිට තියෙන කාලය එක එක දේවල්වලට වැය කරනවනේ. අන්න ඒ විදියට කාලය වැය කරලා අපි අවධානය දෙන දේ තියෙනවනේ, ඒක තමයි ඔයාව ගොඩනගන්නෙ. සාර්ථක මිනිස්සු තමන්ගෙ සාර්ථකත්වය ළඟා කරගෙන තියෙන්නෙ තමන්ගෙ කාලය හරියට Manage කරගත්ත හන්දා.
හැබැයි මෙන්න මෙහෙමයි.
සාර්ථක මනුස්සයෙක්ට වගේම සාමාන්ය මනුස්සයෙක්ට ලැබෙන්නෙත් පැය 24ක කාලය තමයි එක දවසකදි. ඉතින් කෙනෙක් සාර්ථක වෙන්නෙයි, තව කෙනෙක්ට එහෙම නොවෙන්නයි හේතුවක් නෑ නේ?
උත්තරේ තමයි Time Management.
ඉතින් අපි අද මේ Article එකෙන් ඔයාලා එක්ක බෙදාගන්න යන්නෙ කාලය කළමනාකරණය කරගන්න ක්රමය 7ක් ගැන.මේ ක්රම 7 පාවිච්චි කරලා අපි බලමු කොහොමද ඔයාලගෙ Time එක හරියටම Invest කරගන්නෙ, Manage කරගන්නෙ කොහොමද කියලා.
Technique 1: ජීව විද්යාත්මක ක්රමය
අපි හැමෝටම තියෙනවනෙ අපේම කියල Rhythm එකක්. මොන දේ කරන්නත් කළින් අපි අන්න ඒ අපේ Rhythm එක Identify කරගන්න ඕන.
උදාහරණයක් විදියට ගත්තොතින් කෙනෙක් ඉන්න පුලුවන් උදේ වරුවෙ තමයි හොඳටම Energy එක දාලා වැඩ කරන්න පුළුවන්. තව කෙනෙක්ට හොඳටම Focus කරලා වැඩ කරන්න පුළුවන් වෙන්නෙ රෑට. හැබැයි ඒ වෙලාව වෙනස් වුණාට ඒ වෙලාවෙදි අපි කරන දේට Full Focus එක දීලා තමයි වැඩේ කරන්නෙ.
අන්න ඒ Full Focus එක දීලා ඔයාට වැඩ කරන්න පුළුවන් වෙලාව තියෙනවනේ, ඒ වෙලාවෙ කාලය ඔයා හරියට කළමනාකරණය කරගත්තොත් ඔයාට සාර්ථක වෙන්න පුළුවන්.
ඔයා මොනවා හරි දේකට වැඩ්ඩෙක් වෙනවද කියල තීරණය වෙන්නෙ ඔයා ඒ කරන දේට දෙන අවධානයේ තියෙන ප්රබලතාවය මත. ඉතින් ඔයා මෙතනදි කරන්න ඕන ඔයාගෙ rhythm එකට සෙට් වෙන වෙලාව ඇතුළත ඔයා කරන වැඩවලට, ප්රබලම අවධානයක් යොමු කරන එක.
Technique 2: Time blocking, Time Boxing, Time batching
Time Blocking කියන්නේ මෙන්න මේ වගේ දෙයක්.
“මම හෙට පැය දෙකක වෙලාවක් වෙන් කරනවා, Simple Books Youtube Channel එකේ Watch a book Videos 5ක් බලන්න” මේ විදියට අපි ඉස්සරහට එන යම් කිසි දෙයක් වෙනුවෙන් කාලය කල්තියාම වෙන් කරගන්න Method එක තමයි අපි Time Blocking කියලා හඳුන්වන්නෙ.
හැබැයි මේ වැඩේ කරගෙන යද්දි ඔයාට තේරෙනවා මේ වෙලාවෙ ඔයාට Video පහක්ම බලන්න නෑ, තුනයි බලන්න පුළුවන් කියලා. හැබැයි ඔයා Plan කරගෙන හිටියෙම Video 5ක් ම බලන්න නිසා ඔයා Video 5 ම බලලා තමයි වැඩේ නතර කරන්නෙ. මොකද ඔයා මෙතනදි අවධානය දෙන්නෙ කාලයට නෙවෙයි Task එකට නිසා.
Time Boxing කියන්නෙ කලින් එකේ විරුද්ධ එක. හිතන්නකො ඔයා Plan කරනවා විනාඩි 10ක Meeting එකක්. හැබැයි ඇත්තටම මේ Meeting එකට විනාඩි 10කට වඩා ගියොත්, ඔයා ඒ වෙලාව යන්න දෙන්නෙ නෑ. ඔයා ප්රශ්න කරනවා “විනාඩි 10ක් කියලා කිව්වෙ ඇයි විනාඩි 20ක් ගියේ, ඔයා Time Management දන්නෙ නැද්ද?” කියලා. මේ Method එකේදි ඔයා අවධානය දෙන්නෙ Task එකට නෙවෙයි Time එකට.
ඊලඟ Method එකේ නම Time Batching. මෙතනදි ඔයා කරන්නෙ එක වගේ වැඩ සෙට් එකක් එක ලඟ දාගෙන ඉවර කරන එක. ඒ කිව්වේ ගේ අතු ගාන ගමන්ම කබඩ් එකත් අස් කරනවා වගේ දෙයක්. එක වගේ වැඩ එක ලඟ කරොත් Shifting Time එක අඩු කරගෙන Time එක Manage කරගන්න ඔයාලට පුළුවන්.
Technique 3: The one thing technique/Deep Work Technique
One thing technique එක ගැන Explain කරන්න තියෙන ලේසිම විදිය තමයි ඒකෙ Opposites කියන එක. ඒවා තමයි අනවශ්ය දේවල් වලට කාලය යොදවන එක, බාගෙට වැඩ කරන එක, නොගැඹුරු දේවල්වලට කාලය යොදවන එක.
ඉතින් දැන් ඔයාලටම තේරෙනවනේ One Thing Technique එක කියන්නෙ එක වෙලාවක් අරගෙන, ඒ වෙලාව ඇතුලත ඔයාගෙ සාර්ථකත්වයට හොඳටම උදව් වෙන, හේතුවෙන දෙයක් ගැන තදින්ම, ගැඹුරින්ම හදාරන එක. මේ විදියට එක දෙයක් වෙනුවෙන් වැඩි කාලයක් සහ අවධානයක් යොමු කරන එකෙන් ඔයා ඒ වැඩේට Expert කෙනෙක් වෙනවා විතරක් නෙවෙයි Time එකත් Manage කරගෙන Successful වෙන්නත් පුළුවන්.
Technique 4: Time Tracking
දවස ඇතුළත අපෙ අතින් වෙලාව නාස්ති වෙන දේවල් ඕන තරම් වෙනවනෙ. සමහර වෙලාවට අපි හිතනව අපි මාරම බිසී කියල. හැබැයි එහෙම බිසී වෙද්දි ඔයා බලන්න ඕන ඔයා ඇත්තටම බිසී වෙන්නෙ මොනවටද කියලා. මෙන්න මේ Method එකට තමයි අපි Time Tracking කියලා කියන්නෙ.
ඉතින් ඔයාට පුළුවන් Time Tracking කියන Method එක පාවිච්චි කරලා දවස ඇතුලත ඔයා කරන එක එක දේවල්වලට යන වෙලාව සහ ඒවට කොච්චර වැදගත්කමක් තියෙනවද කියල Track කරලා බලන්න.එතනදි ඔයාට පුළුවන් ඔයා වැදගත්කම වැඩි සහ අඩු දේවල්වලට කොච්චර වෙලාවක් වැය කරලා තියෙනවද කියලා දැනගන්න.
Technique 5: Mini Break Technique
පස්වෙනි Technique එක තමයි මේ Mini Break Technique එක. සමහර වෙලාවට මුලු දවසෙම එකම වැඩකට හිත යොමුකරලා ඉන්නකොට ඇඟට වගේම හිතටත් මහන්සි බවක්, කම්මැලිකමක් දැනෙන්න පුළුවන්. එහෙම උනොත් දවසෙ ඉතුරු ටිකේ ඔයා Plan කරගෙන ඉන්න වැඩවලට ඔයාට Full Focus එක දෙන්නත් අමාරු වෙයි. ඉතින් ඒ වෙනුවෙන් ඔයාට කරන්න පුළුවන් දේ තමයි විනාඩි 30ක් වැඩ කරන්න – විනාඩඩි 3ක පුංචි Break එකක් ගන්න.
ආයෙ පාරක් Re-Energize වෙන්න, වැඩ කරන්න.
Technique 6: Organizer Technique
දේවල් Organize කරලා තියෙන එකෙන් වැඩක් කරන්න ගියාම කාලෙ නාස්ති වෙන්න තියෙන වෙලාවම ඉතාම අඩු කරගන්න පුළුවන්.
මේක ඕනම වැඩකදි ඔයාට පාවිච්චි කරන්න පුළුවන් Technique එකක්. ඒ කිව්වෙ ගෙදර වැඩකදි උනත්, Office එකේදි, Studies වලදි උනත් ඔයාට මේ Organizer Technique එක Use කරලා කාලයෙන් උපරිම ප්රයෝජන ගන්න ගමෙන් වැඩෙත් හොඳටම කරන්න ඉඩ හම්බුවෙනවා.
මේ Method එකේ තියෙන වාසිය වෙන්නෙ ඔයා වැඩක් කරන්න ගියාම ආයෙ අමුතුවෙන් වෙලාවක් වැය කරන්න උවමනා නෑ Ready වෙන්න, මොකද ඔයා Already හැමදේම Organize කරලා තියෙන්නෙ නිසා.
Technique 7: Day Theme Method
ගොඩක් අය සතියෙ දවස් හතටම ඇඳගෙන යන්න ඕන ඇඳුම් එහෙම ඔය ඉරිදා හවසට Ready කරලා තියෙනවා. මේ Technique එකම ඔයාට පුළුවන් ඔයාගෙ වැඩවලට සහ Time Management වලටත් යොදාගන්න.
ඒ කිව්වෙ සතියෙ දවස් හතේ ඔයා කරන්න ඉන්න වැඩ ටික ගාණට, ලස්සනට, Priority එක අනුව බෙදලා වෙන් කරගන්න. එතකොට එක දවසකදි ඔයාට පුළුවන් එක වැඩකට Full Focus එක දීලා ඒ වැඩේ සාර්ථකව සහ කාලය නාස්ති කරගන්නෙ නැතුව කරලා දාන්න.
ඉතින් මේ ආටිකල් එක කියවල ඉවර වෙනවත් එක්කම ජීවිතේ ඕනම දවසකට, ඕනම දේකට වැදගත් වෙන හරිම වටින විස්තර රැසක්, Time Management Techniques කිහිපයක්ම දැනගෙන ඉවරයි.
වෙලාව කියන්නෙ හැමෝටම එකම හැන්දෙන් බෙදන දෙයක්නෙ. අපි හැමෝටම ලැබෙන වෙලාව එකයි. ඒත් එක එක අය ඒ එක විදියට ලැබෙන වෙලාවෙන් සාර්ථකවෙලා තියෙන්නෙ එක එක විදියට. ඒ Time Management Skill එක නිසා.
ඉතින් Time Management ගැන තව දේවල් දැනගන්න, ඔයා කරන වැඩේ Master කරලා ඇත්තටම වැඩ්ඩෙක් වෙන්නෙ කොහොමද කියල ඉගෙන ගන්න Free Chapters බලලම Loku Business –Time Management Online Course එකට එකතුවෙන්න පහත Link එක ඔස්සේ ඔයාලට දැන් පුළුවන්.
Link: https://school.lokubusiness.lk/p/time-management-course1?affcode=1420258_ghpjvsre