Boss vs Leader කියන මාතෘකාව ගැන අද කාලයේ සමාජ මාධ්‍යවල වුණත් අපිට දකින්න ලැබෙනවා. Boss කෙනෙක් විදියට වැඩ කරන කෙනෙක් සහ නායකයෙක් කියන්නේ හාත්පසින්ම වෙනස් ගතිගුණ සහිත දෙන්නෙක්. නායකයෙකු යටතේ රාජකාරි කරන එක පහසුයි. ඒත් Boss කෙනෙක් එක්ක වැඩ කරන එක හරිම අමාරුයි. හැම ආයතන ප්‍රධානියෙක්ම Boss කෙනෙක් කියලා හැඳින්වුවත් මේ නායකත්ව ලක්ෂණ එක්ක Boss සහ Leader කියන වෙනස හොඳින් පේන්න තිබෙනවා.

ආයතනයක ප්‍රධානියෙක් සහ සේවකයෙක් අතර සම්බන්ධතාව ඇතුළෙ ගැටලු ගණනාවක් අපිට දකින්න ලැබෙනවා. වරක් Forbes කළ සමීක්ෂණයකින් හෙළි වී තිබෙනවා ආයතනවලින් ඉවත් වුණ සේවකයන්ගෙන් 50%ක්ම ඉවත්වෙලා තිබෙන්නේ තමන්ගේ ප්‍රධානියා සමග වැඩ කරන්න අපහසු නිසා කියලා. ඔයාටත් ඒ සම්බන්ධ අත්දැකීම් තියෙන්න පුළුවන්.

එතකොට කොහොමද මේ ප්‍රධානියා සහ සේවකයා අතර සම්බන්ධතාව හරියට හදා ගන්නේ කියලා ඔයාටත් ප්‍රශ්නයක් ඇති. අපි මේ ලිපියෙන් බලමු කොහොමද වැඩ කරන්න අමාරු ප්‍රධානියෙක් (Difficult Boss) සමග ශක්තිමත් සම්බන්ධයක් ගොඩනගාගන්නේ කියලා.

Three C’s

ඔයාගේ ප්‍රධානියා සමග සේවකයෙකු ලෙස ශක්තිමත් සම්බන්ධතාවක් ගොඩනගා ගන්න Connect, Convey සහ Convince කියන ක්‍රමවේදය භාවිත කරන්න පුළුවන්. අපි බලමු මොනවද මේ C අකුරෙන් පටන් ගන්න වචන තුනෙන් කියවෙන්නේ කියලා.

Connect: මෙයින් අදහස් වන්නේ සම්බන්ධ වීම ගැන. ඒ කියන්නේ ඔයාගේ ප්‍රධානියා සමග ඔයාට හොඳ සම්බන්ධතාවක් මුලින්ම තියෙන්න ඕන. ඒ සම්බන්ධතාවයේ බැඳීම වැඩි වෙන තරමට තමයි අනිත් හැමදේම පහසුවෙන් කරන්න හැකියාව ලැබෙන්නේ. ඔයා සහ ප්‍රධානියා අතර හොඳ සම්බන්ධයක් තියෙනවා නම් අසීරු අවස්ථාවලදි පවා හොඳින් වැඩ කරන්න ඒක උපකාරී වෙනවා.

Convey: මෙයින් අදහස් වෙන්නේ ඔයා සහ ප්‍රධානියා අතර හොඳ සන්නිවේදනයක් තිබෙන්න ඕන කියන එක. මේකෙන් අදහස් වෙන්නේ ගොඩක් කතා කරන්න කියන එක නෙවෙයි. පොඩ්ඩක් කතා කළත් ගුණාත්මක සහ ඵලදායී සන්නිවේදනයක් කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන්න කියන එක. ඔයාට හොඳ සම්බන්ධයක් ප්‍රධානියා සමග තිබෙනවා නම් ගැටලුකාරී අවස්ථාවක ඒ ගැන ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනය කරන එක ගොඩක් වැදගත්.

Convince: මෙයින් අදහස් වන්නේ ඒත්තු ගැන්වීම ගැනයි. ඔයාට හොඳ සම්බන්ධතාවක්, බැඳීමක් ඔයාගේ ප්‍රධානියා එක්ක තිබෙනවා නම්, ඔයා ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනයේ යෙදෙනවා නම් ඔයාට හැකියාව ලැබෙනවා යම් දෙයක් පිළිබඳව ඔහුට/ ඇයට ඒත්තු ගැන්වීමට අවශ්‍ය අවස්ථාවක ඒ ගැන ඒත්තු ගැන්වීම සිදු කරන්න.

බොහොමයක් ආයතනවල සේවකයා සහ ප්‍රධානියා අතර සම්බන්ධය ඉතාම දුර්වලයි. එවන් අවස්ථාවක ඔයා යම් ගැටලුවක් සම්බන්ධයෙන් නිවැරදි වුණත් ප්‍රධානියා සමග ඔයාගේ සම්බන්ධතාවයේ දුර්වල බව නිසාම ඔහු/ ඇය ඔයාට ඇහුම්කන් දෙන්න උනන්දු වෙන්නේ නැහැ. ඒ නිසා හොඳ සම්බන්ධතාවක් හදාගන්න එක, ඵලදායී සන්නිවේදනය සහ ඒත්තු ගැන්වීම ගැන අවධානය යොමු කරන්න.

NIC – Needs, Interests, Concerns

ඔයාගේ ප්‍රධානියාගේ අවශ්‍යතා, වුවමනා සහ ඔහු/ ඇය සැලකිලිමත් වන දේවල් මොනවද කියන එක ගැන දැනගන්න. ඔයා ආයතනයක වැඩ කරනවා නම් සේවකයෙක් විදිහට ඔයාගේ වර්ධනය (growth), ඔයාගේ ප්‍රධානියාගේ වර්ධනයත් එක්ක බැඳිලා තිබෙනවා. ඒ සඳහා තමයි ඔයා ප්‍රධානියාගේ NIC එක මොකක්ද කියලා දැනගන්න එක වැදගත් වෙන්නේ.

මෙහෙම හිතන්න, ඔයාගේ ප්‍රධානියා ගොඩ ගියොත්, ඔයාටත් ගොඩ යන්න අවස්ථාවක් තියෙනවා. NIC එක තේරුම් ගන්න හොඳම දෙය තමයි ප්‍රධානියාගේ ප්‍රමුඛතා (top 3 priorities), ප්‍රධාන ඉලක්ක (top

Share this post: