ව්‍යාපාරිකයෙක් හෝ ව්‍යවසායකයෙක් වෙන ඔයාට වැඩි වියදමක් දරන්නේ නැතුව ඔයාගේ Brand එක ලොකු Target Audience එකක් අතරට අරන් යන්න ක්‍රමයක් තියෙන බව දැනගෙන හිටිය ද? අලෙවි ප්‍රවර්ධනය (Marketing Promotion) කියන්නේ මොන තරම් වියදමක් යන, මොන තරම් මහන්සියක් වෙන්න ඕන දෙයක් ද කියලා ඔයාට අමුතුවෙන් කියන්න ඕන නැහැ. 

Loku Business Blog එකෙන් මේ කියලා දෙන්න යන්නේ වැඩි මුදලක් වැය නොකර, Stress නොවී ලේසියෙන්ම ඔයාගේ Business එක Promote කරගන්න කලාවක් ගැන.

අලෙවි ප්‍රවර්ධනයේදී ඔයාට පුළුවන්කම තියෙනවා සෘජුවම ඔයාගේ Target Audience එකට ඔයාගේ නිෂ්පාදන හෝ සේවා ගැන සන්නිවේදනය කරලා Promotion කරන්න. මේකට කියනවා Direct Promotion කියලා. නමුත් ඔයාට සෘජුවම මැදිහත් නොවී ඔයාගේ නිෂ්පාදන හා සේවා ඔයාගේ Target Audience එක අතරට අරන් යන්න ක්‍රමයක් තියෙනවා. ඒකට කියන්නේ Cross Promotion කියලා. මෙතැනදි වෙන්නේ, වෙනත් ව්‍යාපාරයක් සමග හවුල්වෙලා ඔයාගේ ව්‍යාපාරය වැඩි පිරිසක් අතරට අරන් යන එක.

මුලින්ම ප්‍රායෝගිකව දැකලා තියෙන උදාහරණ කීපයක් ගැන මතක් කරන්නම්.

ඔයා දැකලා ඇති Burger King එකට ගියාම එයාලගේ නිෂ්පාදන එක්ක Coca-Cola එකත් Promote කරනවා. 

එහෙම නැත්නම් සමහර වෙලාවට දැකලා ඇති ඔයා ගන්න කෑමක් එක්ක Coca-Cola එකක් Free ලැබෙනවා කියලා ඒ ගැන Promote කරනවා.

එහෙම නැත්නම් කෑම රෙසිපි ගැන කියලා දෙන YouTube Channel එකක වීඩියෝ එකක් බලද්දි ඒ YouTuber පාවිච්චි කරන පොල්තෙල් වර්ගය, මාගරින් වර්ගය, සෝස් වර්ගය Brand name එක හොඳින් පෙනෙන ලෙස මේසේ පැත්තකින් තියලා තිබෙනවා ඔයා දැකලා ඇති. හැබැයි වීඩියෝ එක කරගෙන යද්දි එයා විශේෂයෙන් ඒ Brand එක ගැන විස්තර කරන්නේ නැහැ. ඒ විදියට තමයි ඇඟට නොදැනෙන්න එක Brand එකක් තවත් Brand එකක් Promote කරන්නේ.

මෙන්න මේ විදියට Brands හවුලේ එකතුවෙලා කරන දේට තමයි Cross Promotion කියලා කියන්නේ.

Cross Promotion එකක් හරියට කරන්න නම් අනිවාර්යෙන් සැලකිලිමත් වෙන්න ඕන මොනවා ගැන ද?

ඔයාගේ හවුල්කරු (Partner) විදියට විශ්වසනීය සන්නාමයක් තෝරගන්න

McDonalds සහ Coca-Cola කියන Brands දෙක අතර හවුල්කාරීත්වය සැලකුවොත් McDonalds කියන්නේ ලෝකය පුරාම ව්‍යාප්ත වී ඇති විශ්වසනීය සන්නාමයක්. ඒ වගේ සන්නාමයක් සමග එකතු වෙනවා කියන්නේ ඔයාගේ Brand එක ගැනත් Audience එක අතර ඇති වෙන්නේ හොඳ විශ්වාසයක්.

Multiple touchpoints ගැන සැලකිලිමත් වෙන්න

මේ කියන්නේ එක නගරයට සීමා වුණ ව්‍යාපාරයක් වෙනුවට ශාඛා රට පුරා තිබෙන ව්‍යාපාරයක් තෝරාගන්න එක කරන්න කියලා. ඒකෙන් ඔයාට විශාල පිරිසක් වෙතට යන්න පුළුවන්. ඔයාගේ නිෂ්පාදන රට පුරා අලෙවි කරන්න ඔයාගේම ව්‍යාපාරයේ ශාඛා දාන්න යන වියදමත් මේකෙන් ඔයාට ඉතුරු වෙනවා.

Burger King Outlets රට පුරා තියෙනකොට Coca-Colaවලට ලොකු අවශ්‍යතාවයක් එන්නේ නැහැ එයාලගෙම Outlets රටේ තැන් තැන්වල හදන්න. Outletsවලට යන වියදමත් ඉතුරු කරගෙන තමන්ගේ Product එකත් හොඳට විකුණගන්න පුළුවන්කම ලැබෙන්නේ එහෙමයි.

හවුල්කරු ඔයාගේ ව්‍යාපාරයේ තරගකරුවෙක් නොවිය යුතුයි

ඔයාගේ ව්‍යාපාරයේ තරගකරුවෙක් එක්ක එකතුවෙලා Cross Promotion එකක් කරනවා නම් ඔයාගේ තරගකාරී පාර්ශවය මගින් ඔයාගේ සන්නාමය Promote කරගන්න අමාරුයි. ඔයා Stationery Items නම් කරන්නේ හවුල්කාර සන්නාමය විදියට Stationery Items කරන සන්නාමයක් තෝරගෙන හරි යන්නේ නැහැ.

හවුල්කරු සහ ඔයාගේ ව්‍යාපාරයේ Target Audience එක සමාන විය යුතුයි

BMW සහ Louis Vuitton කියන Brands දෙක ගැන සැලකුවොත් Louis Vuitton Brand එක

Share this post: