‘සන්නිවේදනයේ කලාව නායකත්වයේ භාෂාවයි’ කියලා කතුවරයෙක් වුණ James Humes ප්‍රකාශ කරලා තියෙනවා. අපි හැමෝම ජීවිතේ එක් එක් අවස්ථාවලදි නායකත්ව භූමිකාව රඟ දක්වනවා. රැකියාවක ඕනම තනතුරක ඉන්න කෙනෙක්ට තමන්ගේ රාජකාරිවලදි නායකත්වය ගන්න වෙන වෙලාවල් එනවා. ඒ වගේම ඔයාගේ පවුලේ හෝ ගමේ විශේෂ අවස්ථාවකදි ඔයාට නායකත්වය ගන්න වුණ අවස්ථා ඇති. මේ වගේ වෙලාවට තවත් කෙනෙක්ට කියලා වැඩක් කරගන්න ඕන වුණාම ‘බැහැ’ කියන උත්තරය වෙනුවට ‘හා’ කියන උත්තරය ඒ කෙනාගෙන් ගන්න පුළුවන්කම ඔයාට තියෙන්න ඕන.  

Loku Business Blog එකෙන් අද ඔයාට කියලා දෙන්න යන්නේ, මොකක් හරි වැඩක් කරගන්න වුවමනා වෙලාවට ඒකට කෙනෙක්ව කැමති කරවගන්න විදියට සන්නිවේදනය කරන්න ඕන Tips 05ක් ගැන. මේ Tips 05 ඔයාගේ පෞද්ගලික ජීවිතයේදී, ව්‍යාපාරයේදී, රැකියාවේදී වගේම ගොඩක් තැන්වලදි ප්‍රයෝජනවත් වෙනවා.

1. Scarcity

ඔයා හිතන්න ඔයාට ආදරවන්තයෙක් හෝ ආදරවන්තියක් ඉන්නවා කියලා. එතකොට දවස ගාණේ දෙන්නට දෙන්නා කතා කරනවා, මැසේජ් කරනවානේ. ඔයා වැඩක ඉන්න වෙලාවක ඔයා ආදරේ කරන කෙනාගෙන් කෝල් එකක් ආවොත් පස්සේ කතා කරන්න පුළුවන්නේ කියලා හිතලා ඔයා කෝල් එක Answer නොකර ඉඳීවි. ඒත් කවුරු හරි ඇවිත් කිව්වොත් “ඔය කෝල් එක Answer කරන්න. ඔයා කතා නොකළොත් එයා වෙන කෙනෙක් එක්ක Movie එකක් බලන්න යනවා කිව්වා,” කියලා ඔයා කෝල් එක Answer කරනවා නේද? මොකද ඒක සාමාන්‍යයෙන් සිද්ධ වෙන දෙයක් නෙමෙයි. දුර්ලභ අවස්ථාවක්. ඒ වගේම ආදරේ කරන කෙනාව ඔයාට නැතිවෙයි කියන බය ඔයාට දැනෙනවා. ඒ වගේ සන්නිවේදන උපක්‍රමයකින් කෙනෙක්ගේ හිතේ යම් තැතිගැන්මක්, දුර්ලභ බවක් දැනෙන්න දුන්නම ඒ පුද්ගලයා අදාළ වැඩේ කරන්න පෙලඹෙනවා.

තවත් උදාහරණයක් බලමු. ඔයා දන්න කෙනෙක් පිටරටක ඉඳලා එනකොට වෙනස්ම වර්ගයේ බිස්කට් පැකට් 3ක් ගේනවා කියලා හිතන්න. එයා ඒ බිස්කට් පැකට් 3 ඔයාට දීලා කියනවා “මම වැඩිය පැණිරස කෑම කන්න ආස කෙනෙක් නෙමෙයි. ඒත් මේ බිස්කට් එක කොහේවත් රටකදි දැකලා නැති නිසා ගන්න හිතුණා. මිලත් ටිකක් වැඩියි. ඕක කන්න ගත්තම මටත් බිස්කට් 2ක් විතර තියන්න” කියලා. ඒත් බිස්කට් එක කන්න ගත්තම ඒක රස නිසා ගෙදර ඉන්න පොඩි ළමයෙක් ඉතුරු බිස්කට් ඔක්කොම කෑවා කියලා හිතමු. දැන් අර බිස්කට් ඔයාට දුන්න කෙනා බිස්කට් කෝ කියලා ඇහුවම, ඔයා කිව්වොත් ඔක්කොම ඉවරයි කියලා එයා මොන වගේ හැඟීමක් පෙන්වයි ද? තරමක් ආවේගශීලීව ඔයාට එයා කතා කරන්න වුණත් පුළුවන්. එහෙම වෙන්නේ බිස්කට් වර්ගය වැඩිය හොයාගන්න නැති දුර්ලභ එකක් නිසා ඒකේ වටිනාකම වැඩි නිසා.

ඒත් ඔයා හිතන්න හරිම සුලභව තියෙන බිස්කට් වර්ගයකින් පෙට්ටියක්ම ඔයා ගෙදර තියෙන උත්සවයකට අරන් ආවා කියලා. දැන් උත්සවය ඉවර වුණාට බිස්කට් පැකට් 20ක් විතරම ඉතුරුවෙලා තියෙනවා. ගෙදර අයත් ඒ බිස්කට් වර්ගය කන්න ඒ තරම් උනන්දුවක් නැහැ. ඊළඟට මාස කීපයකින් ඒ බිස්කට් Expire වෙලත් ගිහින්. මෙතනදි වුණේ කලින් අවස්ථාවට වඩා වෙනස් දෙයක්. කලින් කිව්ව බිස්කට් වර්ගය දුර්ලභ එකක් නිසා ඒකේ වටිනාකම වැඩි වුණාට, මේ කිව්ව බිස්කට් වර්ගය සුලභ නිසා ඒකේ වටිනාකම අඩුයි.

ඔයා දැකලා ඇති Scarcity එහෙම නැත්නම්

Share this post: