වර්තමාන කාර්යබහුල ලෝකයේ මිනිසුන් ඉතා සුළු දේටත් ක්ෂණිකව තරහ ගන්නවා. “ANGER” (කෝපය) සහ “DANGER” (අනතුර) යන වචන දෙක සලකා බලන විට, “DANGER” යන වචනයෙන් ‘D’ අකුර ඉවත් කළ විට “ANGER” යන වචනය ලැබෙනවා. අධික කෝපය අපි ඕනම කෙනෙක්ට අනතුරක් ළඟා කරන්න පුළුවන්.

කෝපය අධික වූ විට අපට අපගේ හැඟීම් පාලනය කර ගැනීමට නොහැකි වෙනවා. එහෙත්, කෝපය පාලනය කිරීම පහසු දෙයක් නොවේ. එසේ නම්, අප කෝපය කළමනාකරණය කර ගත යුත්තේ කෙසේද කියන ප්‍රශ්නයක් අපිට එනවා. අපි මේ ලිපියෙන් බලමු කෝපය පාලනය කරගෙන ඒ කෝපයම හොඳ දෙයක් බවට පරිවර්තනය කරගන්නේ කොහොමද කියලා.

කෝපය කියන්නේ චක්‍රයක්

අපට යම් දෙයක් ගැන දැඩි කැමැත්තක් ඇති වූ විට අප එය ලබා ගැනීමට උත්සාහ කරනවා. එය ලැබුණු පසු අපට එය තවදුරටත් අප ළඟ තබා ගැනීමට ආසා කරන්න පටන් ගන්නවා. මේ අවස්ථාවේ අපි ඒ දේට ලෝභ වෙනවා. යම් අයුරකින් එම දේ අපට නොලැබී ගියහොත්, නැතහොත් අපේ බලාපොරොත්තු බිඳ වැටුණහොත්, එවිට කෝපය, තරහ ඇති වෙනවා. මෙය චක්‍රයක් (cycle) ලෙස ක්‍රියාත්මක වෙනවා. අපට එම දේ ලැබෙන තාක් කල් ප්‍රශ්නයක් නැතත් එම චක්‍රය බිඳ වැටුණු විට කෝපය මතුවෙනවා.

උදාහරණයක් ලෙස, සමාගමක කළමනාකරුවෙක් තම කණ්ඩායමට කාර්යයක් භාර දෙන විට කණ්ඩායම එය ඉතා හොඳින් එම කාර්ය කළ විට කළමනාකරු ඒ ගැන සතුටට පත් වෙනවා. ඔහු ඉන්පසුව හැමදාම බලාපොරොත්තු වන්නේ ද කණ්ඩායම ඒ අයුරින්ම හොඳින් වැඩ කරයි

Share this post: