එක හා සමාන නිෂ්පාදන රැසක් තිබෙන රාක්කයකින් කිසිම සංසන්දනයක්, තේරීමක් නොකර ඔයාගේ නිෂ්පාදනයම පාරිභෝගිකයෝ එකවරම මිලට ගන්න තැනට ඔවුන්ව පත් කරගන්න කැමති ද? ඔයා හිතනවා ඇති Product Innovations කරලා විතරක් ඒක කරන්න පුළුවන් කියලා. ඒත් පාරිභෝගිකයෝ ඔයාගේ නිෂ්පාදන අනිත් නිෂ්පාදන සමග සැසඳීමකින් තොරව මිල දී ගන්න තැනට පත් කරන්න පුළුවන් වෙන්නේ පාරිභෝගිකයෝ දිහා විමසිල්ලෙන් බලන් හිටියොත් විතරයි.

ඒ කිව්ව කතාව පැටලුණ නූල් බෝලයක් වගේ දැනෙනවා ඇති. අපි ඒ පැටලිලි එකින් එක ලිහාගෙන බලමු කොහොමද පාරිභෝගිකයන්ව අධ්‍යයනය කරලා ඔයාගේ නිෂ්පාදනය වෙළඳ පොළේ තියෙන සුපිරි සන්නාමයක් කරන්නේ කියලා. සරලවම කියනවා නම් මේ ලිපියෙන් Loku Business අපි ඔයාට කියලා දෙන්න යන්නේ Consumer Behavior එහෙම නැත්නම් පාරිභෝගික හැසිරීම Brand එකක් ගොඩනගන්න මොන තරම් වැදගත් වෙනවා ද කියන එක.

Variety Seeking Buying Behavior එකක්, එහෙම නැත්නම් එක හා සමාන නිෂ්පාදන රැසක් තිබෙන අවස්ථාවලදී නිෂ්පාදන එකිනෙක සංසන්දනය කරමින් මිල දී ගන්න පාරිභෝගිකයන්ව ඔයා දැකලා ඇති. ඒ වගේම එහෙම සංසන්දනයක් නොකර තමන්ට අවශ්‍ය Brand එක දැක්ක ගමන් ඒක මිල දී ගන්න පාරිභෝගිකයන්වත් ඔයා දැකලා ඇති. එහෙම Brand එකක් මිලට ගන්න හැසිරීමට කියන්නේ, Habitual Buying Behavior කියලා. ඒ කියන්නේ, අදාළ Brand එක මිල දී ගන්න එක ඒ පාරිභෝගිකයන්ගේ පුරුද්දක් වෙලා තියෙනවා. Variety Seeking Buying Behavior එකකින් Habitual Buying Behavior එකට ඔයාගේ Target Audience එක අරන් ආවොත් ඔයාගේ Brand එක නිතරගයෙන්ම පාරිභෝගිකයන්ගේ Cart එකට යනවා.

මේ විදියට තමන්ගේ Brand එක ගොඩනගපු ආයතන කීපයක් ඒ දේ කළේ කොහොමද කියන එක Case Studies කීපයක් ඇසුරෙන් අපි දැන් බලමු.

01. PepsiCo

PepsiCo කියන මේ බහුජාතික සමාගමේ (Multinational Company) CEO ඉන්දියානු කාන්තාවක් වන Indra Nooyi. ඇය සාමාන්‍ය මවක් විදියට Super Marketවලට ගොස් අපූරු අධ්‍යයනයක් කළා. ඒ තමයි වෙළඳ සැලේ රාක්කවල තියෙන තමන්ගේ නිෂ්පාදන පාරිභෝගිකයා අතට අරගන්නව ද, ඒ දිහා බලනවා ද කියන එක Shelf-off-tech එකක් විදියට නිරීක්ෂණය කරන එක.

ඇය පවසන්නේ, Product Innovation එකක් ගේනවට වඩා මුලින්ම PepsiCo සමාගම කරන්නේ External Design Innovation එකක් ගේන එක කියලා. නිෂ්පාදනයේ ඇසුරුමේ බාහිර ස්වරූපය සිත් ගන්නා සුලු ආකාරයට සකසලා පාරිභෝගිකයාගේ ඇස් ඒ වෙත යොමු කරවා ගන්න උත්සහ කරන එක තමයි ඒකෙන් කෙරෙන්නේ. ඉන්පස්සේ පාරිභෝගිකයන්ගේ හැසිරීම් අනුව Innovations කරන්න ඕන කොහොමද කියන එක තීරණය කරන්න හැකියාව තිබෙනවා.

උදාහරණයක් විදියට ඔවුන්ගේ Chips Brand එකක් වුණ Lays ගැන බලමු. මේ Brand එකේ Chips පැකට් එකක් ඇතුළේ තිබුණෙ ප්‍රමාණයෙන් තරමක් විශාල Chips. ඒ හේතුව නිසා ඒවායේ විශාලත්වය අඩු කරන්න PepsiCo සමාගම තීරණය කළේ නැහැ. Indra Nooyi ඒ ගැන දැරුව අදහස තමයි පාරිභෝගිකයෝ ඒ Brand එක මිලට ගන්නේ ප්‍රමාණයෙන් විශාල Chips තියෙන නිසා නම් එහි විශාලත්වය අඩු කළ යුතු නැහැ කියන අදහස.Consumer Behavior එකට මුල් තැන දෙන එක වැදගත් කියන මතයේයි ඇය හිටියේ.

Indra Nooyi කියන කතාවක් තමයි ඇයගේ සමාගමේ නිෂ්පාදනයක Quality එක, Innovations, Product Development කියන මේ හැම දෙයක්ම තීරණය කරන්නේ පාරිභෝගික හැසිරීම මත කියන එක.

2. Diet Coke

මේ නිෂ්පාදනය යුරෝපීය රටවල

Share this post: