“21 වන සියවසේදී Data තමයි අලුත් ඔක්සිජන් බවට පත්වන්නේ”

ඔක්සිජන් කොහොමද සියවසෙන් සියවසට වෙනස් වෙන්නේ කියලා මේ ප්‍රකාශය කියෙව්වම ඔයාට හිතේවි. කාලයත් එක්ක තාක්ෂණය, ඇඳුම් පැළඳුම්, සිතන පතන ආකාරය ඇතුළු හැමදෙයක්ම වෙනස් වෙන බව ඔයාගේ ජීවිත කාලය ඇතුළත අත්දැකලා ඇති. ගත වුණ දශකයක, දෙකක කාලය ගත්තම ලංකාව වුණත් තාක්ෂණික අතින් මොන තරම් වෙනස්කම්වලට භාජනය වුණා ද? ඇති වුණ වසංගත තත්ත්වයන් එක්ක ලංකාව Online අධ්‍යාපනයට වඩාත් සමීප වුණා, Cash වෙනුවට Card භාවිතය ජනප්‍රිය වුණා. හැම කෙනෙක්ගෙම අතේ Smart Phone එකක් තියෙන තැනට ලෝකය දියුණු වුණා. ඒ Smart Phone එකේ භාවිත වෙන තාක්ෂණයත් ලොකු පෙරළියකට භාජනය වුණා. 2G Sim එක 3G වුණා. ඒක පසුව 4G වුණා. ඉදිරියේදී 4G වෙනුවට 5G අත්‍යවශ්‍ය වේවි.

මේ වෙනස්කම් එක්ක ඔයාට තේරෙනවා ඇති ඔක්සිජන් තරම් වැදගත්කමක් Dataවලටත් වර්තමානයේදී තියෙනවා කියන එක. “21 වන සියවසේදී Data තමයි අලුත් ඔක්සිජන් බවට පත්වන්නේ” කියන කතාව කිව්වේ ධන කුවේරයෙක් වන මුකේෂ් අම්බානි. ඔහු කල්තියාම හඳුනගත්තා 21 වන සියවසේ අවශ්‍යතාව මොකක්ද කියන එක.

අද Loku Business Blog එකෙන් කතා කරන්න යන්නේ Telecommunication ක්ෂේත්‍රයේ විශාල පෙරළියක් කළ මුකේෂ් අම්බානිගේ Jio Telecommunication Brand එක ගැන. මේ Case Study එක Telecommunication විතරක් නෙමෙයි ඕනම Business Field එකකට ගොඩක් වැදගත් එකක්.

එක ගලෙන් ශක්තිමත් කුරුල්ලන් තුන් දෙනෙක් බිම හෙළූ Jio

Airtel, Idea, Vodafone කියන Brands ගැන ඔයා අහලා ඇති. මේ Brands තුනටම 60% – 70% ත් අතර ආදායමක් ලැබුණේ Voice Call නිසා. අලුත් Technology එකක් ආව ගමන් තමන්ගේ පාරිභෝගිකයන්ට එය හඳුන්වා දෙන්නත් මේ සන්නාම තුන කටයුතු කළා. 2G තාක්ෂණයෙන් 3G තාක්ෂණය දක්වා සිය පාරිභෝගිකයන් රැගෙන යන්න මේ සන්නාම තුන සමත් වුණා. නමුත් Jio ආයතනය හඳුන්වාදුන් තාක්ෂණය Airtel, Idea, Vodafone කියන සන්නාම තුනටම වඩා ගොඩක් ඉදිරියෙන් තිබුණා.

මේ සන්නාම තුනම කරන ආයෝජනවලට වඩා විශාල ආයෝජනයක් මුකේෂ් අම්බානි Jio වෙනුවෙන් කළා. Airtel, Idea, Vodafone කියන සන්නාම තුන Voice Call වෙනුවෙන් ආයෝජනය කරද්දි Jio ආයෝජනය කළේ Data වෙනුවෙන්. ඒකට හේතුව වුණේ මුකේෂ් අම්බානි හරියටම හඳුනාගත්තා අනාගතයේ පදනම වැටෙන්නේ Internet මගින් කියන එක. ඒ නිසා ඔහු අනාගතය වෙනුවෙන් ඒ මොහොතේ විශාල ආයෝජනයක් කරන්න දෙවරක් හිතුවෙ නැහැ.

බුද්ධිමත්ව ආයෝජනය කිරීම Jio සාර්ථකත්වයට හේතු වුණේ කොහොමද?

මොනම ක්ෂේත්‍රයකින් හෝ ව්‍යාපාරයක් කරන වගේම කරන්න හිතාගෙන ඉන්න ඔයාට මේ කොටස ගොඩක් වැදගත්.

Airtel, Idea, Vodafone සමාගම් ඔවුන්ගේ Technology එක පවත්වාගෙන යාම සඳහා සම්ප්‍රදායිකව දරන පිරිවැය හඳුන්වනවා Fixed Cost කියලා. ඔවුන් පැරණි තාක්ෂණයක් පවත්වාගෙන යන්න පිරිවැය දරද්දි Jio ආයතනය Fiber Optic වෙනුවෙන් ආයෝජනය කළා.

මේ ආයෝජනය නිසා Airtel, Idea, Vodafone සමාගම්වලට වඩා Terabyte 250කින් පමණ වැඩි වේගයකින් සිය සේවා සපයන්න Jio ආයතනයට හැකි වුණා. උදාහරණයක් විදියට Airtel තත්පරයකට Terabyte 40ක වේගයෙන් ක්‍රියාත්මක වෙද්දි Jio තත්පරයකට Terabyte 250ක වේගයෙන් ක්‍රියාත්මක වුණා.

ඒ වගේම Airtel සතුව Fiber Optic Zone 15ක්, Idea සතුව Fiber Optic Zone 10ක් සහ Vodafone සතුව Fiber Optic Zone 8ක් තිබෙද්දි Jio ආයතනය Fiber Optic Zone 22කට අධික සංඛ්‍යාවක් නිර්මාණය කරන්න සමත් වුණා.

මේ සමගම Airtel,

Share this post: