Product එකක් එහෙමත් නැත්තම් Service එකක් Market කරන්න පුළුවන් Digital Platforms කිව්වම අපිට මතක් වෙන්නෙ FB, IG, YouTube, TikTok නෙ. කවුරුවත් LinkedIn කියන්නෙ Business එකක් Promote කරන්න පුළුවන් Platform එකක් විදියට දකින්නෙ නෑ.
ඉතින් ඔයත් තාම LinkedIn එක Business Promote කරන්න යොදාගන්නෙ නැත්තම් ඔන්න ඒක ලොකුම ලොකු මෝඩකමක්.
අපි එහෙම නොකරට තමන්ට එන Business Leads වලින් 95% ක් විතරම LinkedIn ඔස්සේ Generate කරන මිනිස්සුත් මේ ලංකාවෙම ජීවත්වෙනවා. එහෙම මිනිස්සු අතර ඉන්න LinkedIn Expert කෙනෙක්, LinkedIn Role Model කෙනෙක් තමයි අමිත ගමගේ කියන්නෙ.
මේ අමිත ගමගේ කියන LinkedIn Expert ට පුලුවන් වෙලා තියෙනවා ලංකාවෙ වැඩිම පිරිසකට LinkedIn Use කරලා Business එකක් කරන්න, Sale එකක් ගොඩ දාගන්න විතරක් නෙවෙයි තමන්ගෙ Personal Brand එකක් පවා Build කරගන්න උදව් කරන්න ලංකාවෙ වැඩිම ප්රමාණයක් Trainings කරලා තියෙන එකම කෙනා.
ඉතින් අමිත ගමගේ කියන විදියට LinkedIn එකේ Business කරන්න, Market කරන්න ඔයා දැනගෙන ඉන්න ඕන කරුණු කීපයක්ම තියෙනවා.
LinkedIn කියන්නෙ අපි Business දඩයම් කරන තැනක් නෙවෙයි, Farming කරන තැනක්. Lead Generate කරන්න පුලූවන් හොඳම තැන LinkedIn වුනත් මේ Platform එක හරියට සමාජගත වෙලා තියෙනවද කියන ප්රශ්නෙ තියෙනවනෙ
ඉතින් LinkedIn එක ඔස්සේ ඔයාගෙ Business එක ව්යාපාරය Grow කරගන්න පුලුවන් විදිය ගැන සරලවම දැනගන්න, මේ පැත්තට එන්න
කෙනෙක්ට හිතෙන්න පුලූවන් Professional Platform එකක් කියලා සලකන LinkedIn එක කොහොමද Business Grow කරගන්න හොඳම තැනක් වෙන්නෙ කියලා.
ඒකට බලපාන හේතු කිහිපයක්ම තියෙනවා.
LinkedIn හි professionals, business decision-makers, B2B marketers, සහ entrepreneurs කණ්ඩායමක් සිටින නිසා, business networking සඳහා වඩාත්ම ගැලපෙන ප්ලැට්ෆෝමයක්.
LinkedIn හරහා industry leaders, potential clients, සහ partners සමඟ network කරන්න හැකියාව ඇත
LinkedIn Ads සහ sponsored content campaigns හරහා නියම audience එක targeting කර lead generation කරන්න පුළුවන්.
Decision Maker ගෙ ගේ ඇතුලට යන්න පුළුවන් එකම පාර තියෙන්නෙ LinkedIn එක ඇතුලෙ කියද්දිත් නිකන් ඒක පොඩ්ඩක් Sure කරන්න අමාරුයි වගේ හිතෙනවා නේද?
මේක ගොඩක් අයට හිතෙන්න පුලුවන් දෙයක්. වෙන Social Media Platform එකක බිස්නස් කරලා ගොඩ ගිය අයව අපි දකිනවනෙ. හැබයි මේ LinkedIn එකෙ Business කරලා ගොඩ ගිය අයව අපිට එහෙම පේන්නෙ නෑ.
ඒකට අමිත ගමගේ කියන්නෙ මෙන්න මේ වගේ දෙයක්.
“එහෙම LinkedIn එකෙන් ගොඩ ගිය අයව නොපෙනෙන්න හේතුව තමයි අපි තාම හරියට LinkedIn එක ඇතුලට ගිහිල්ලා නැති එක. LinkedIn එක ඇතුලට ගියොත් තමයි අපිට එයාව පේන්නෙ.
මම මේකට කතාවක් කියන්නම්. මගෙ යාලුවෙක් ඉන්නවා සිංගප්පූරුවෙ. එයාට ටික කාලයක් යද්දි හිතුනා එයාගෙ රැකියාවෙන් ඉවත්වෙලා වෙනස්ම දෙයක් කරන්න ඕන කියලා. කොහොමහරි එයා ඒකට තෝරගන්න Platform එක වෙන්නෙ LinkedIn එක. ඉතින් මෙයා මොකද්ද දන්නවද කලේ, මෙයා කල්පනා කරලා බැලුවා මේ ලෝක ප්රසිද්ධ
Product එකක් එහෙමත් නැත්තම් Service එකක් Market කරන්න පුළුවන් Digital Platforms කිව්වම අපිට මතක් වෙන්නෙ FB, IG, YouTube, TikTok නෙ. කවුරුවත් LinkedIn කියන්නෙ Business එකක් Promote කරන්න පුළුවන් Platform එකක් විදියට දකින්නෙ නෑ.
ඉතින් ඔයත් තාම LinkedIn එක Business Promote කරන්න යොදාගන්නෙ නැත්තම් ඔන්න ඒක ලොකුම ලොකු මෝඩකමක්.
අපි එහෙම නොකරට තමන්ට එන Business Leads වලින් 95% ක් විතරම LinkedIn ඔස්සේ Generate කරන මිනිස්සුත් මේ ලංකාවෙම ජීවත්වෙනවා. එහෙම මිනිස්සු අතර ඉන්න LinkedIn Expert කෙනෙක්, LinkedIn Role Model කෙනෙක් තමයි අමිත ගමගේ කියන්නෙ.
මේ අමිත ගමගේ කියන LinkedIn Expert ට පුලුවන් වෙලා තියෙනවා ලංකාවෙ වැඩිම පිරිසකට LinkedIn Use කරලා Business එකක් කරන්න, Sale එකක් ගොඩ දාගන්න විතරක් නෙවෙයි තමන්ගෙ Personal Brand එකක් පවා Build කරගන්න උදව් කරන්න ලංකාවෙ වැඩිම ප්රමාණයක් Trainings කරලා තියෙන එකම කෙනා.
ඉතින් අමිත ගමගේ කියන විදියට LinkedIn එකේ Business කරන්න, Market කරන්න ඔයා දැනගෙන ඉන්න ඕන කරුණු කීපයක්ම තියෙනවා.
LinkedIn කියන්නෙ අපි Business දඩයම් කරන තැනක් නෙවෙයි, Farming කරන තැනක්. Lead Generate කරන්න පුලූවන් හොඳම තැන LinkedIn වුනත් මේ Platform එක හරියට සමාජගත වෙලා තියෙනවද කියන ප්රශ්නෙ තියෙනවනෙ
- Business කරන කෙනෙක් එයාගෙ Business Grow කරගන්න LinkedIn යොදාගන්නෙ කොහොමද?
- LinkedIn වලින් කරන්න පුළුවන් B2B Business විතරමද?
- Business Page එකක් හදනවද? Individual Account එකක් හදනවද?
ඉතින් LinkedIn එක ඔස්සේ ඔයාගෙ Business එක ව්යාපාරය Grow කරගන්න පුලුවන් විදිය ගැන සරලවම දැනගන්න, මේ පැත්තට එන්න
කෙනෙක්ට හිතෙන්න පුලූවන් Professional Platform එකක් කියලා සලකන LinkedIn එක කොහොමද Business Grow කරගන්න හොඳම තැනක් වෙන්නෙ කියලා.
ඒකට බලපාන හේතු කිහිපයක්ම තියෙනවා.
Target Audience එක
LinkedIn හි professionals, business decision-makers, B2B marketers, සහ entrepreneurs කණ්ඩායමක් සිටින නිසා, business networking සඳහා වඩාත්ම ගැලපෙන ප්ලැට්ෆෝමයක්.
Trust and Credibility
Presence එක නිසැකව ඔබේ business එකේ credibility එක ඉහළට නංවන්න දායක වෙනවා
Networking Opportunities
LinkedIn හරහා industry leaders, potential clients, සහ partners සමඟ network කරන්න හැකියාව ඇත
Lead Generation
LinkedIn Ads සහ sponsored content campaigns හරහා නියම audience එක targeting කර lead generation කරන්න පුළුවන්.
Decision Maker ගෙ ගේ ඇතුලට යන්න පුළුවන් එකම පාර තියෙන්නෙ LinkedIn එක ඇතුලෙ කියද්දිත් නිකන් ඒක පොඩ්ඩක් Sure කරන්න අමාරුයි වගේ හිතෙනවා නේද?
1- LinkedIn එකෙන් ගොඩ ගිය අයව පේන්න නැත්තෙ ඇයි?
මේක ගොඩක් අයට හිතෙන්න පුලුවන් දෙයක්. වෙන Social Media Platform එකක බිස්නස් කරලා ගොඩ ගිය අයව අපි දකිනවනෙ. හැබයි මේ LinkedIn එකෙ Business කරලා ගොඩ ගිය අයව අපිට එහෙම පේන්නෙ නෑ.
ඒකට අමිත ගමගේ කියන්නෙ මෙන්න මේ වගේ දෙයක්.
“එහෙම LinkedIn එකෙන් ගොඩ ගිය අයව නොපෙනෙන්න හේතුව තමයි අපි තාම හරියට LinkedIn එක ඇතුලට ගිහිල්ලා නැති එක. LinkedIn එක ඇතුලට ගියොත් තමයි අපිට එයාව පේන්නෙ.
මම මේකට කතාවක් කියන්නම්. මගෙ යාලුවෙක් ඉන්නවා සිංගප්පූරුවෙ. එයාට ටික කාලයක් යද්දි හිතුනා එයාගෙ රැකියාවෙන් ඉවත්වෙලා වෙනස්ම දෙයක් කරන්න ඕන කියලා. කොහොමහරි එයා ඒකට තෝරගන්න Platform එක වෙන්නෙ LinkedIn එක. ඉතින් මෙයා මොකද්ද දන්නවද කලේ, මෙයා කල්පනා කරලා බැලුවා මේ ලෝක ප්රසිද්ධ Scientist ලා ගැන කල්පනා කරාම අපිට මතකෙට එන බහුතරයක් අය Europe Countries වලින් ආව මිනිස්සු. ඇයි Asian Counties වලින් Scientist ලා බිහිවෙලා නැද්ද කියලා.
ඒ අනුව එයා කරේ මොකද්ද The Asian Scientist කියලා Magazine එකක් පටන් ගන්නවා. එයා ඒ magazine එක ප්රොමෝට් කරන්නෙ ඔක්කොම කරන්නෙ LinkedIn එක ඔස්සේ. ඉතින් LinkedIn එකෙ ඉන්න මේ Field එක ගැන දන්න අය එයාව දන්නවා.
2- ඔබේ ව්යාපාරයට මේ LinkedIn එක උපකාරයක් වුණේ කොහොමද?
අපි ඉස්සර ඉඳලා LinkedIn Profile එක පාවිච්චි කරන්නෙ රස්සාවක් හොයාගන්න බලාපොරොත්තුවෙන් නෙ. එහෙම නැත්තම් අපේ රස්සාවලට අදාල විස්තර දාන්න තමයි අපි මේ platform එක use කරන්නෙ.
මම Corporate World එකේ ඉද්දිම තමයි මේ LinkedIn කියන එක අපේ Business Grow කරගන්න පාවිච්චි කරන්න පටන් ගත්තෙ.මම මුලින්ම කලේ මේ ඔස්සේ මම වැඩ කරපු තැනට ඕන කරන Customersලාව හොයාගන්න යොදාගත්ත එක.
වෙනත් ආයතනය වැඩ කරන ගමන් Customersලා හොයාගන්න, එයාලා එක්ක කතාකරන්න මම මේ App එක ලස්සනට පාවිච්චි කරා. මම ඒ Connections වලට වැදගත් වෙන දේවල් තමයි Share කරේ.
හිතන්නකො ඇයි අපි page එකක් follow කරන්නෙ?
- මම ඒකෙ share වෙන content වලට කැමති නිසා
- මට Follow request එකක් ආව නිසා
- මට දැනුමක් ගන්න
මම මේ ලඟඳි ඔය ප්රශ්නෙ කීප දෙනෙක්ගෙන් ඇහුවා. එතකොට ඒකෙන් 80% පමණ දෙනා දීපු උත්තරේ තමයි “අපි page එකක් follow කරන්නෙ මට දැනුමක්, inspiration එකක් අරගන්න” කියලා.කෙනෙක් මාව follow කරන්නෙත් අන්න ඒ හේතුව නිසාමයි. ඕක Facebook වගේ platform එකක් ඇතුලෙ මේක වෙනස් ඇති. හැබැයි LinkedIn එක ඇතුලෙ මේක හරියටම හරි.අපේ LinkedIn Page එකේ මම Share කරන Content වලට තියෙන වටිනකම මත තමයි අර මම යවන connection request එක accept කරන කෙනෙක්ට තරහක් නොයන්නෙ, request එක accept කරන්න හිතෙන්නෙ.
දවස් දෙක තුනක් ගියාම තමයි අපි හෙමින් සැරේ වචනෙ දාලා බලන්නෙ, බිස්නස් එකක් කරගන්න පුලුවන්ද බලන එක.
මට මම කරපු එක ලොකු වරදක් තේරුම් ගියේ මම මගේ corporate job එකෙන් අයින් වෙලා මගේම කියල බිස්නස් එකක් පටන් ගන්න ගියාම. මම පටන් ගත්තෙ training academy එකක්. ඒක promote කරන්න LinkedIn එක ඇතුලට ගියාම තමයි මට තේරුනේ මෙච්චර කල් sales and marketing රස්සාවක් කල හන්දා මගේ list එකේ marketing managers, brand managers ලා ඉන්නවා හැබැයි training එකකට කතා කරන්න පුලුවන් HR එකේ අය, Training handle කරන අය කවුරුවත් නෑ කියන එක.
මම හදල තිබ්බ content වත් ඒ topic එකට ගැලපෙන්නෙ නෑ.
ඊට පස්සෙ තමයි මම අවුරුදු දෙකක් strategy එකක් අරගෙන මට ඕන goal එකට යන්න උවමනා කරන මිනිස්සුන්ව මේ වැඩේට එකතු කරගන්න පටන් ගත්තෙ.
ඒ එකතු කරගන්න ගමන් මම එයාලට වැදගත් වෙන විදියෙ Content තමයි මම මගේ LinkedIn Profile එකේ Share කරන්නෙ. එතකොට ආයෙ මම මෙන්න මේ වගේ Trainings තමයි කරන්නෙ, මගේ Trainings වලදි අපි කතාකරන්නෙ මෙන්න මේ වගේ දේවල් කියලා Sales Pitch එකක් අමුතුවෙන් කරන්න ඕන නෑ මොකද මම ඒ කතාව කියවෙන විදියෙ Content Share කරන විදියට තමයි මගේ LinkedIn Profile එක Maintain කරන්නෙ.
3- LinkedIn Business කරන්න Personal Profile එකක් තිබුණම ඇතිද?
දැන් ලැම්බෝගිනි වගේ ආයතනයක ඉන්න CEO කෙනෙක් තමන්ගෙ LinkedIn එක Use කරලා තමන්ගෙ බිස්නස් එක ගැන, ඒකට related වෙන topics ගැන කතාකරනවා. මොකද මිනිස්සු කැමතියි තමන් යම් කිසි දෙයක් ගන්නවනම්, යම් බ්රෑන්ඩ් එකකට කැමති නම් ඒක පිටිපස්සෙ ඉන්නෙ කවුද කියලා දැනගන්න.
දැන් ලංකාව වගේ රටවල නම් මේක වෙනවා හරිම අඩුයි. නැතුව නෙවෙයි ඒත් වෙනවා අඩුයි. හැබැයි බටහිර රටවල මේක වෙනවා. ඒ කියන්නෙ තමන්ගෙ බිස්නස් එක වෙනුවෙන් හදපු LinkedIn Page එකක් තියෙන්න පුලුවන්. හැබයි ඒ බිස්නස් එක ගැන මිනිස්සුන්ට කියන්න, ඒ පේජ් එක follow කරන්න කියලා මිනිස්සුන්ගෙන් ඉල්ලන්න ඒකට සම්බන්ධ කවුරුහරි මනුස්සයෙක් ඉන්න ඕන. ඒක නිසා ඔයාගෙ Business Page එක තරම්ම Personal Profile එකටත් අවධානය දෙන්න වෙනවා කියන එක අමතක කරන්න එපා.
හරි ලේසියි එතකොට, Personal Profile එක Build එක කරගත්තට පස්සෙ බිස්නස් එකට කට්ටිය අරගෙන එන්න.
4- LinkedIn එකේ බිස්නස් කරන්න ලොකු experience එකක් ඕනද?
ඕකට හොඳම උදාහරණය වෙන්නෙ මගේ පුතාගෙ LinkedIn ගිණුම. එයාට YouTube Channel එකක් තිබුණා, එයා ඒකෙන් අපෙ ලංකාවෙ Companies වල CEO ලව Interview කරා. ඕකට වැට බැඳුනා කොවිඩ් කාලෙ. ඊටපස්සෙ තමයි මම එයාට LinkedIn ගිණුමක් හදලා දුන්නෙ. ඉස්සර එයාට මම තමයි Interview කරන්න ඕන අයව හොයලා දෙන්නෙ. හැබයි LinkedIn ගිණුම හරහා පස්සෙ එයාටම පුලුවන් වුනා ඒ අයව හොයාගන්න සහ තෝරගන්න.
ඒකටත් ලොකුම උදව්ව වුනේ එයාගෙ Credibility එක පෙන්වන profile එකක් එයා maintain කරන නිසා. ඉතින් අවුරුදු 14 දරුවෙක්ට පුලුවන් නම් තමන්ගෙම කියලා professional LinkedIn Profile එකක් maintain කරන්න, business page එකක් maintain කරන්න මම හිතන්නෙ නෑ අපිට ඒක කරන්න බැරි කියලා.
Credibility එක හරි වැදගත්. ඒ Credibility එක හදාගන්න එක වගේම maintain කරගන්න ඕන අපිම තමයි ඉතින්.
Decision Maker ගෙ ගේ ඇතුලට යන්න පුළුවන් එකම පාර තියෙන්නෙ LinkedIn එක ඇතුලෙ කියද්දිත් නිකන් ඒක පොඩ්ඩක් Sure කරන්න අමාරුයි වගේ හිතෙනවා නේද?
Facebook, Instagram වගේ Apps වල නම් Ad එකක් Run කරලා Business එකක් කරගන්න පුලුවන් කියලා හිතුවට LinkedIn එක ඇතුලෙ මේ වැඩේ ඒ විදියටම කරගෙන Business එක Grow කරගන්නෙ කොහොමද කියන ගැටලුව ඔයාට වුණත් තියෙන්න පුලුවන්.
ඉතින් මොකද කියන්නෙ Loku Business අරගෙන එන LinkedIn for Business Owners and Professional Course එක Follow කරලා ඒ ගැන හරිම කෙනාගෙන් ඉගෙන ගමුද?
මේක ඇවිල්ලා අනිත් Social Media Apps වගේ නෙවෙයි. ඇයි අපි එහෙම කියන්නෙ කියලා ඔයාටත් දැන් කුතුහලයක් ඇති. ඒ වගේම තමයි එහෙම App එකකින් Business ගොඩ දාගන්න විදිය මම කොහොමද ඉගෙන ගන්නෙ කියලා හිතනවා ඇති.
වැඩි කතා ඕන නෑ. Free Chapters බලලම Course එක Follow කරමු: https://school.lokubusiness.lk/p/linkedin-for-sme-owners-and-business-professionals