බිස්නස් එකක් කරද්දි අපි හැමෝම හොයන්නෙ එක දෙයයිනෙ.

වෙන මොනවද Sales ඇරෙන්න නේද?

අපි හිතනවනෙ දැන් බිස්නස් එකකින් අපි බලාපොරොත්තු වෙන්නෙ Sales නම් අපි හිතනවනෙ “බිස්නස් එකක් කරන්න Sales ගැන පරතෙරට දන්න කෙනෙක් වෙන්න ඕන” කියලා.

මොන Background එකෙන් ආවත්, ඔයා Founder උනත් මුලින්ම ඉතින් ඔය Sales වැඩේ කරන්න වෙන්නෙ ඔයාටමනෙ නේද?

ඉතින් ඒ නිසාම තමයි අපි හිතුවෙ ඔයාල එක්ක බෙදාගන්නවා කියලා හරියට sell කරන්න ඔයාලට උදව් කරන 5 Sales Techniques ගැන. මොනවද මේ කියන 5 Sales Techniques වෙන්නෙ?

1- Phycological Ninja Sales Strategy

මේකෙදි වෙන්න ඔයා ඉස්සෙල්ලා තේරුම්ගන්නවා ඔයාගෙ Customer මොන වගේ කෙනෙක්ද කියන එක. ඒ කියන්නෙ එයා Purchase කරන්නෙ මොන වගේ දේවල්ද, එයාගෙ buying behavior එක වගේ දේවල්. ඒ දේවල් ගැන තේරුම් අරගෙන ඔයා Apply කරන Ninja Techniques ටිකක් ගැන තමයි අපි මෙතනදි කතාකරන්නෙ.

ඒ Ninja Techniques යටතේ ඔයා ඉගෙන ගන්න තව දේවල් කීපයක්ම තියෙනවා. පළවෙනි එක තමයි Anchoring Effect එක.

මොකද්ද මේ Anchoring Effect එක?

ඔයා පාරිභෝගිකයාව මුණ ගැහුනම එයා දකින පලවෙනි පොයින්ට් එකෙන්ම එයා Influence වෙනවා Sale එකක් කරන්න. අන්න ඒක තමයි අපි මේ Anchoring Effect එක කියලා කියන්නෙ. හරියට අර ඇම දැම්ම ගමන් ගිල්ලා වගේ වැඩක් තමයි මෙතන වෙන්නෙ.

අර restaurant වල menu එකේ උඩින්ම දාන්නෙ මිල වැඩිම එක. ඔයාගෙ හිතේ මුලින්ම Anchor වෙන්නෙ අර උඩින්ම තිබ්බා වැඩි මිල එක. ඊටපස්සෙ “ආ මේක පොඩ්ඩක් වැඩි වගේ” කියල පල්ලෙහට යන ගමන් ඊට වඩා ටිකක් අඩු ඔප්ශන් එකකට යනවා. ඉතින් දැන් හෝ නොදැන ඔයාටත් වෙලා තියෙන්නෙ මෙන්න මේ Anchoring Effect එකට අහු වෙන තමයි.

  • ඊලඟ Ninja Technique එක වෙන්නෙ Confirmation Buyers කියන එක. මෙතනදි වෙන්නෙ මිනිස්සුන්ට තියෙනවා opinions. එහෙම නැත්තම් අපි දේවල් විශ්වාස කරනවා, අපේ මතයක් තියෙනවා, අපිටම කියලා තියරි එකක් තියෙනවා.

ඔයාට පුලුවන් නම් ඔයාගෙ Customer ගෙ Opinion එක තේරුම්ගන්න, ඔයා කරන sales pitch එකකදි එයාව ඔයාට hook කරගන්න එක මහ දෙයක් නෙවෙයි. ඒක හරියට ඔයා එයාව තේරුම් ගැනීමක් වගේ දෙයක්.

සමහර නිව්ස් චැනල් අර එක එක අයට සපෝට් කරලා කතා කරන්නෙ. ඔන්න එක්කෙනෙක් ඉන්නව රජයට සපෝට්. ඉතින් රජයට සපෝට් කරන කෙනෙක් වෙන චැනල් එකක් බලන්නෙ නෑ. බලන්නෙ ඔය රජයට සපෝට් කරන ටීවී චැනල් එකක් තමයි.

එයා හිතනවා “මෙයාගෙයි මගෙයි අදහස්, මතයන් සමානයි” කියලා ඔයාව, ඔයාගෙ products විශ්වාස කරනවා. ඕන්න ඕකට තමයි මේ Confirmation Buyers කියන්නෙ.

  • තුන්වෙනි Ninja Technique එක වෙන්නෙ Rhyming Effect කියන එක.

සමහර වචන, statements rhyme වෙනවනෙ. මතක හිටිනවා හරි ලේසියෙන්. මේ rhyming effect එකටත් පුලුවන් customer කෙනෙක්ව convince කරගන්න. උදාහරණයක් විදියට හිතන්නකො ලෝක ප්‍රසිද්ධ brand slogans.

KFC – Finger Licking Good

McDonalds – I’m Loving It වගේ දේවල්. මේව හරිම rhyming වෙනවා, ඒකම හේතුවක් කෙනෙක්ව influence කරන්න.

  • ඊළඟට එන Ninja Technique එක තමයි peak end rule කියන එක.

මෙතනදි කතාකරන්නෙ මිනිස්සුන්ට journey එකක සම්පූර්ණ කතාවම මතක තියෙන්නෙ නෑ කියන එක. මුල හොඳට මතකයි, අග හොඳටම මතකයි, මැද තියෙන දේවල් පොඩ්ඩ පොඩ්ඩ මතකයි. මේ Peak End Rule එකේදි වෙන්නෙ ඔයා ඒ ඔයාට හොඳටම මතක තිබ්බ ඒ අවසානය strong වෙන්න ඕන කියන එක. ඒ කියන්නෙ ඔයා කාට මොනවා විකුණන්න ගියත් ඒ sales pitch එකේ අවසානය, හොඳ memorable දෙයකින් අවසන් කරන්න. මොකද ඒ memorable end එක තමයි හැමෝටම අවසානයෙදි හොඳටම

Share this post: