ඔයාගේ ව්‍යාපාරය කුමක් වුවත් භාණ්ඩයක් හෝ සේවාවක් පාරිභෝගිකයන් කොපමණකට සාමාන්‍යයෙන් අලෙවි කරන්න පුළුවන් ද කියලා ඔයාට අදහසක් ඇති. අපි හිතමු ඔයා 100 දෙනෙක්ට යම් නිෂ්පාදනයක් විකිණුවා කියලා. ඔයා කැමති නැද්ද ඒක 120ක්, 150ක්, 180ක්, 200ක්, 250ක් හෝ ඊට වඩා වැඩි ගණනක් දක්වා වැඩි කරගන්න?

ඔයාගේ ගනුදෙනුකරුවන් ඔයාගෙන් සල්ලි දීලා භාණ්ඩ හෝ සේවා ගන්න ප්‍රමාණය පාලනය කරන්න පුළුවන් ක්‍රම සහ විධි තියෙනවා. විකුණුම් කියන්නේ විද්‍යාවක සහ කලාවක එකතුවක්. මේක තේරුම් ගත්තා කියන්නේ, ඔයා විකුණන භාණ්ඩ හෝ සේවා ප්‍රමාණය ඔයාටම පාලනය කරගන්න පුළුවන්.

මහා දාර්ශනිකයෙක් වන ඇරිස්ටෝටල් බලගතු සංකල්පයක් ලෝකයට හඳුන්වා දීලා තියෙනවා. මේ සංකල්පය මේ ලිපියේ ඉදිරියට කියවන්න යන දේවල් තේරුම් ගන්න ගොඩක් වැදගත් වෙනවා. ඔහු කියනවා, ගනුදෙනුකරුවෙක් හෝ මනුස්සයෙක් යම් භාණ්ඩයක් ගන්න පෙලඹෙන්න ප්‍රධාන හේතු හතක් තියෙනවා කියලා. අපි බලමු ඒ හේතු 07 මොනවද කියලා.

  1. හදිසියේ (By Chance): කිසිම පෙර සූදානමක් නැහැ. පාරේ යනකොට දැකලා යම් දෙයක් ගන්න හිතුණාම මිලට ගන්න මිනිස්සු පෙලඹෙනවා.

  2. ස්වභාවිකව (By Nature): උදාහරණයක් විදියට, කාට හෝ කෙනෙක්ට බඩගින්නක් ආවා කියලා හිතන්න. ඒ වෙලාවේ ළඟ තියෙන කඩයකින් මොනවා හරි අරගෙන කනවා. ඒක ස්වභාවිකව සිදුවන පෙලඹවීමක්.

  3. පුරුද්දට (By Habit): නිතර පුරුද්දක් විදියට ඔයාගේ ව්‍යාපාරයෙන් භාණ්ඩ හෝ සේවා මිලට ගන්න පුරුද්දට ඔයාගෙන්ම ඒ දේවල් මිලට ගන්න සමහර පාරිභෝගිකයෝ පෙලඹෙනවා.

  4. Brand එකෙන් දෙන පණිවිඩය (Brand Message): වෙළඳ පොළේ විවිධ Brands ඔවුන්ගේ නිෂ්පාදන හෝ සේවා ස්ථානගත කරලා තියෙන ආකාරය එක්ක පාරිභෝගිකයාට ලැබෙන පණිවිඩය අනුව ඒ නිෂ්පාදනයම ගන්න මිනිස්සු පෙලඹෙනවා.

  5. හැඟීම් නිසා (By Emotions): “කලින් සබන් එකක් ගත්තා, ඒක හරියන්නේ නැහැ. දෙපාරක් හෝ තුන් පාරක් පාවිච්චි කරද්දී දියවෙලාම ගියා. දැන් මේ පාර මම වෙන එකක්ම ගන්නවා. මේ සබන් එක නම් හරියන්නේම නැහැ” වගේ හැඟීම් නිසා සමහර පාරිභෝගිකයෝ වෙනත් නිෂ්පාදනවලට මාරු වෙන්න පෙලඹවීමක් ඇති වෙනවා.

  6. ආසාව නිසා (Desire): පොඩි ළමයි වගේ කිසිම අරමුණක් නැතිව යම් යම් දේවල් මිලට ගන්න පුද්ගලයෝ පෙලඹෙනවා. ඒක ඔවුන් කරන්නේ ආසාව නිසා

  7. පහසුව නිසා (Ease of Doing): ඔයාගේ නිෂ්පාදන පාරිභෝගිකයන්ට මිල දී ගන්න පහසු නම් ඔවුන් එය මිලට ගන්නට පෙලඹෙනවා.

දැන් ඔයා මේ සංකල්පය ගැන සරලව දන්න නිසා ලිපියේ ඉදිරියට කියන්න යන හැම දෙයක්ම ඔයාට ලේසියෙන් තේරුම් ගන්න පුළුවන් වේවි. ලෝකයේ විශාලතම සමාගම් පවා භාවිත කරන උපක්‍රම 07ක් ගැන දැන් ඔයාට දැනගන්න පුළුවන්. ඔයා Startup එකක් කරන කෙනෙක් වුණත් ඔයාට මේ උපක්‍රම ගොඩක් වැදගත් වෙනවා. අපි දැන් ඒ උපක්‍රම 07 මොනවාද කියලා එකින් එක සලකා බලමු.

01. PGO – පොරොන්දු, තෑගි සහ දීමනා (Promises, Gifts, and Offers)

මිනිස්සු විදියට අපි ඕනම කෙනෙක් කැමතියි යම් දෙයක් නොමිලේ (Free) ලැබෙනවා නම්. කවුරු හරි කෙනෙක් පොරොන්දුවක් ඉෂ්ට කරනවා නම්, කවුරු හරි කෙනෙක් තෑග්ගක් දෙනවා නම්, අපි ගොඩක් කැමතියි.

උදාහරණ කීපයකින් මේක තවත් පැහැදිලි කරගනිමු.

Buy One Get One Free

Free Delivery

යමක් මිලට ගත් විට නොමිලේ ත්‍යාගයක් ලබා දීම

යමක් මිලට ගත් විට වසර 2ක් නොමිලේ නඩත්තු සේවා ලබා දීම

කුඩා දරුවන්ට නොමිලේ යමක් සඳහා ප්‍රවේශ පත්‍ර ලබා දීම

මේ සඳහන් කළ දේවල් යම් ව්‍යාපාරයක් විසින් නොමිලේ ලබා දෙනවා නම් බොහෝ පාරිභෝගිකයන් පිරිසක් ඒ ව්‍යාපාරය වටා එක්

Share this post: